24 december

när man är en stor familj och alla vill fira jul på olika håll så blir det väl lite annorlunda. igår, dan före dan så kändes det mer som julafton än vad det gör idag. hela familjen var här, åt mat(dock ingen julmat) och annat onyttigt, öppnade julklappar och tittade på tomen är far till alla barnen. somnade bredvid världens bästa så var rätt nöjd. har ätit en stor julfrukost med en mindre del av familjen och nu är det bara jag, mami och kim kvar här hemma och snart är försvinner kim också. har annars hunnit med en lång promenad med rosie och bara tagit det lugnt. snart risgrynsgröt till lunch, sen ska jag ta mig hem till papi&monika för att mysa lite och träffa farmor också. julbord ska ätas av mig och mami ikväll, sen ska mamma iväg och jobba och vart jag ska ta vägen då har jag ingen aning om. har ingen lust med något, nästintill ingen julkänsla, ingen snö osv. men allt blir ju vad man gör det till
god jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0