och jag var sjutton år

jag har nyss smällt i mig det smågodis som fanns kvar här hemma, klockan är 03.00 den 27 juni och idag blir jag ett år äldre, 17 världelösa år, eller de är väl mest åldern som är världelös. men just idag, just nu så känns inte allt så världelöst. även fast jag är en förvirrad tjej som bor i en förjävligt tråkig stad ibland så finns det ändå vissa som gör allt lite mer värt. det finns något fint i att cykla hem mitt i natten, tro att man ska frysa ihjäl men sedan komma innanför dörren och veta att snart ligger jag i världens bästa säng och om det skulle vart för ett par år sen, så skulle jag legat uppe i minst nåra timmar och sedan vaknat klockan sex imorgon, klarvaken och förväntansfull. men nu är det idag, och även fast det inte känns så speciellt just nu, så kommer jag nog ändå känna mig som ett litet barn på julafton imorgon. och inte tala om på tisdag, peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0