våra hjärtan slog lika hårda slag

när du påminns av allt det där du vill glömma, när musiken strömmar genom hörlurarna och tårarna blandas med regnet. när du bara vill gå vidare, men så finns det så mycket som håller dig kvar. då finns det ändå något där som får en att lyfta blicken och se ljuset, även fast det befinner sig på mils avstånd. för ibland känner jag mig så omringad av mörkret, och ibland finns inget spår av mörker alls. när allt som får de där svidande tårarna att rinna, plötsligt skingras av ord från någon som inte behöver någon förklaring, bara finns där när helvetet tränger sig på. jag byggde den starkaste muren runt omkring mig, jag var rädd för att någon skulle komma innanför och se vem jag egentligen var. jag hatade mig själv och tillät ingen annan förstå hur trasig jag egentligen var. för en stund kanske jag glömde vem jag var och vad jag hade lovat mig själv. du förblindade mig och jag glömde allt hat mot mig själv för en stund. det fanns något viktigare, något som jag var villig att lägga mer tid på. så rädd, förväntansfull, pirrig och allt det där. och plötsligt var muren inte lika stabil längre, jag släppte in någon, inte för att jag var säker, inte för att jag var trött på att vara ensam, utan för att jag insåg att det fanns något bättre. någon som kunde få mig att förtränga det som hade vart, få mig att inse att jag var värd mer än hat mot mig själv, glömma känslan av ångest och ensamhet. jag vill vara bredvid dig hela tiden, ligga vaken tills du somnat bara för att lyssna till dina andetag, sova alldelles för länge, äta pannkakor till frukost och sedan gå och lägga sig igen, hela tiden med dig. jag var splittrad innan jag träffade dig, och jag var rädd för att situationen skulle bli försvårad om någon annan skulle ta upp min tid, jag behövde lägga all tid på att lägga bitarna på plats. men idag vet jag att alla bitar aldrig kommer kunna läggas på plats, alltid i rörelse. i motvind, och medvind, uppför alla branta backar. men idag har jag dig, och det finns inget annat jag önskar.

Kommentarer
Postat av: Bror Kim

Du är så klok och skriver så fint syster! Jag är glad att du har någon som gör dig lycklig:)

2011-11-22 @ 20:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0