FEM – Min bästa vän

det finns en person som känner mig utan och innan, den som alltid har frågat hur det är, stått kvar bredvid även när jag har glömt bort resten av världen och bara levt i mitt helvete. hon som jag när som helst kan få ett sms ifrån där det står något enkelt som "du är en otroligt fin vän", men som betyder så otroligt mycket. den här personen är emelie. jag har känt henne i många år, sen början av högstadiet tror jag vi blev vänner på riktigt. hon är den omtänksammaste, finaste och klokaste människan jag känner. hon är en sådan person som jag kan vara mig själv rakt igenom med, den som jag först tänker på när jag funderar på hur jag ska spendera dagen. hon är den jag kan vara hur länge som helst med, men aldrig tröttna på. vi har spenderat många resor tillsammans, öland, peace&love, göteborg, england osv. hon var den som hjälpte mig mest när mitt liv var som värst, det var hon som sa medans jag stod framför spegeln och hatade allt jag såg, att det vackraste i en människa sitter på insidan. vi har många gånger sagt att vi helt säkert kommer känna varandra hela livet och jag hoppas verkligen det. hela hennes familj trivs jag med så otroligt bra med och när jag är hemma hos de så är jag i mitt andra hem. det finns så sjukt mycket mer att säga, så otroligt mycket fina saker som beskriver henne, och det ända jag önskar är att hon vet hur jävla bra hon är.
för jag går inte isär, när jag går med dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0