Home is wherever I’m with you

tänk om du inte skulle kommit till den där lilla lägenheten långt utanför stan den där sommardagen, där jag och mina fina vänner skulle fira in sommarlovet. om du inte skulle kommit och satt dig bredvid mig i det öppna fönstret där jag satt själv för att få luft och andas en stund. instängd bland dansande och skrikande människor. du påpekade att vi inte hade hälsat och sedan fastnade vi där. pratade om sådant som kanske inte var så viktigt. kommer ihåg eran blåa dricka som alla tog av. kommer ihåg att jag aldrig hade sett dig innan, även fast vi gick på samma skola. jag visste verkligen ingenting då. kommer ihåg hur vi skrattade när någon ramlade ner för trappan. hur du gick bredvid mig medans de andra skjutsade varandra pågrund av för mycket av det goda. kommer ihåg att jag sa till mig själv där jag gick barfota med skavsår, gå rakt även fast det snurrar och gör ont. vi sa hejdå, du kramade om mig och jag cyklade vinglandes iväg hem, en halv mil på cykeln utan skor. men jag var lycklig, även fast jag inte hade en aning. flera månder senare och nu vet jag, om du inte kommit dit skulle vi kanske aldrig träffats. men jag ångrar inte en sekund att jag lärde känna dig.
du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0