ibland måste man åka bort för att komma hem

jag är en sådan där person som trivs bäst hemma, som alltid längtar hem när man åker iväg på en veckas semester osv. samtidigt kan det vara otroligt skönt att komma iväg ett tag, få andra perspektiv, göra andra saker, umgås med andra människor och ta en paus. jag tror jag mår väldigt bra av den här tiden i stockholm, samtidigt som jag kommer uppskatta mitt "vanliga liv" mer sen när jag kommer hem sen igen. nu är det dock bara tre dagar kvar, tre dagar av jobb och sen ska jag hem igen. idag jobbade jag förmiddan, sen blev de sushi till lunch sen tog jag tåget hem för att uträtta en grej hemma i eskilstuna och passade på att träffa leo också. när det känns fruktansvärt att säga hejdå även fast man vet att man kommer ses om tre dagar igen, att känna sig tom när man sätter sig på ett tåg som tar en flera mil bort. runt åtta landade jag här hemma igen, fick lax till middag och sen har vi bara tagit det lugnt. klockan ställd på halv åtta imorgon och så kör vi de tre sista dagarna nu, jadå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0