det gör ont när broarna bräns

inser hur otroligt fel det kan bli när för mycket alkohol är inblandat. hur det kan ta fram det värsta ur mig, hur lätt saker missförstås och hur mycket man kan såra. och efteråt bryta ihop, känna sig så missförstådd och otillräcklig. tårar och ångest som kväver mig till söms. hopplöshet. när det känns som att allt faller isär, när man samtidigt försöker hålla ihop allt.

idag har jag suttit hela dagen och kvällen med en svenskauppgift som är till nästa vecka men som nu nästan är klar, fruktansvärt skönt. har pratat med en fin vän om allt mellan himmel och jord, om hur svårt det är med känslor, om hur mycket vi oroar oss helt i onödan osv. så jävla skönt att bara få prata med någon ibland.
imorgon är det onsdag och halva veckan har redan gått. på fredag åker jag förhoppningsvis till min älskade vän i stockholm för att stanna över helgen, hoppas jag får med mig klara också.
hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0