om två dagar

det är en spänd, stressad, överlycklig, oklar och jävlataggad tjej som sitter här just nu idag, för om två dagar är det min tur att springa ut från gymnasiet för att aldrig mer återvända. i söndags sov jag med mina favorittjejer i Louises friggebod, vi pratade, köpte massa gott och åt det framför en film, kliade varandra på ryggen, taggade och bara var, hade det så jävla bra, är så fruktansvärt glad att jag har er, att jag kan vara precis mig själv med er och att jag mår så bra med er! på måndagen solade vi och jag stressade runt en stund på tunap och letade skor och kvällsklänning till studenten utan att lyckas! vid tre började vi fixa oss och runt fem hällde vi upp det första vinglaset på altanen i solen, myste och bara pratade. vid halv sju var det avslutningsmiddag i skolan, och med kanske ett vinglas för mycket för mig och louise stapplade hon och jag upp på scenen för att hålla tal till klassen och lärarna, mot förmodan gick det bra haha, sedan åt vi god mat och myste. efteråt rörde sig en minimal del av klassen bort till stadsparken för att spela kubb, fick som tur var sällskap av ännu lite fler folk! runt halv tolv somnade jag lycklig och trött hemma. idag var jag i skolan halv tio, skrev på lakan, åt lunch med klassen och hade studentträningen. efteråt spenderade jag drygt en timma på ett efterlängtat gym, har blivit alldeles för dåligt med träning då jag varit lite småsjuk men även pga. ett lite för stort alkoholintag den senaste tiden haha. var i alla fall fruktansvärt skönt att vara där igen! därefter tog jag en sväng på stan med mamma,  hittade äntligen studentskor och kvällskläder, avslutade med lite god glass! imorgon är det dagen innan dagen, ska träna på förmiddagen, få mina naglar fixade, pynta flaket, handla studentmat med pappa och fixa allt det sista. nu är det så jävla nära och jag vet inte om jag vill gråta eller skratta. så mycket som vi har sett fram emot torsdag och nu är den snart här. jag är rädd, förväntansfull, övertaggad, lycklig osv. så länge jag inte dricker alldeles för mycket alkohol, bryter foten eller vaknar upp magsjuk så är jag lycklig. det kommer bli en bra dag, är så jävla säker på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0