mycket tankar

en sån där dag när allt känns jävligt tungt bara, inget är roligt, finns inget att se fram emot, vill inget osv. tur att jag har fina vänner som gör allt för att pigga upp en. gjorde något åt saken och letade massa lediga jobb inför sommaren, fick iväg en hel del ansökningar så får se hur det blir. pratade lite med syster i australien också och där ser det ljust ut med allt så blev en aning gladare. har sådan sjuk ångest inför framtiden, vet precis vad jag vill men sen ska allt bara bli så. ifall jag får jobb över sommaren så åker jag till australien i slutet av sommaren, och om inte så åker jag troligtvis med syster och hennes familj när de åker tillbaka hem i mitten av sommaren. samtidigt känns allt så läskigt, samtidigt vill jag gå kvar på rinman ett år till, känner mig inte alls klar med skolan samtidigt som jag vill bort där ifrån så snabbt som möjligt. känns på något sätt så tryggt att alltid vakna på morgonen och ha hela dagen planerad med skola, plugg, träning och vänner. festa på helgerna. om några månader kommer de rutinerna vara helt borta. gång på gång kommer jag på att snart är allt slut, och jag är rädd. jag är så jävla rädd att jag inte ens ser fram emot studenten, jag vill hinna med så mycket innan. men det är några få månader kvar, och den tiden ska vi göra så jävla bra, studentkryssning, 60-dagarsfest, balen, skriva sista provet, konstant festande den sista tiden och sen studenten. det kommer bli bra, såklart det kommer bli! 
 
tillbaka till nuet, tanken var ett träningspass idag men lockade verkligen inte att ta sig ner till friskis så tog en långpromenad istället, något som inte heller var så mysigt efter halva promenaden, svinkallt. efter god mat och en lång dusch befinner jag mig framför sveriges mästerkock. har endast två lektioner i skolan imorgon och sen är en fika med sara inplanerad. helgen ser ut att bli lite blandad, kanske en utgång, mys med lisa och en hel del plugg. 
hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0