idag är dagen

idag är dagen jag och min tjejer har längtat till, pratat om, planerat för, taggat till osv. idag ska jag få bli fixad, bära min fina klänning som är uppsydd endast för mig, åka till slottet i en fin bil med en så jävla bra killkompis, skåla med mina vänner, dansa, äta god mat och dricka lagom med vin, till en början. jag är så fruktansvärt taggad, spänd och glad. idag är även betygen satta och skolan är klar. om dryga timman ska jag få hår och smink fixat, sen bli upphämtad för att hämta blommor och sedan samla ihop ett gäng sköna människor för att inleda kvällen och natten. om jag skulle vara den personen jag var för några år sedan skulle jag aldrig ha några funderingar ens på att gå på bal, tanken på att dra på mig en fin klänning över den kropp jag föraktade mest i hela världen, låta människor granska, kolla och fota mig när jag inombords hade gått sönder. då var jag trasig, idag känner jag mig mer hel än jag gjort på lång tid. idag ser jag fram emot att få vara fin, för idag hatar jag inte och idag vet jag mycket bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0