vi håller ut

ungefär det enda som får mig att orka livet just nu är tanken på att om 9 dagar så är helvetet slut, då är betygen satta och alla jävla prov, inlämningar och redovisningar över. på dessa nio dagar ska jag dock skriva tre prov och göra klart och skivka in två inlämningar. men som sagt, snart är det över. de senaste dagarna har jag, förutom att plugga nästan konstant, njutit av att stora delar av syskonskaran vart samlad, fått hem min balklänning och taggat ännu mer till nästa fredag då vi kommer ha så fruktansvärt kul, insett att allt kommer igen och hur mycket man än lägger saker bakom sig så kan de när som helst komma ifatt en igen och därför gråtit mig till söms och vaknat upp med den tyngsta hopplösheten någonsin. insett hur flera år av vänskap inte betytt någonting alls. känt mig så fruktansvärt lättad. somnat bredvid och känt mig på rätt plats för första gången på länge. spenderat värdefull tid på ett av mina favoritställen, gymet, och gjort framsteg, fått känna mig starkare, bättre, uthålligare och så jävla lycklig. haft konstant ångest för att tiden inte räcker till och för att jag inte ska skriva bästa resultat på alla skolarbeten som är kvar, men försöker intala mig att det inte är viktigast.
imorgon är det torsdag, tänkte gå upp tidigt för att plugga, träna och sedan möta upp louise för att inhandla lunch och sedan åka ut till sundbyholm för att hänga med klassen. sen måste jag plugga resten av dagen. nu ska jag snart förflytta mig till sängen, känner att jag behöver ta igen lite sömn efter de senaste dagarna.
gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0